Temat zadania: Oceń z
perspektywy współczesnego człowieka społeczne, gospodarcze i
polityczne następstwa wojen z Rzeczpospolitą w XVII wieku.
Uczniowie są podzieleni na trzy
zespoły po 4 osoby.
Grup I – zajmują się
następstwami społecznymi
grupa II – zajmuje się
następstwami gospodarczymi
grupa III – zajmuje się
następstwami politycznymi
Uczniowie
przedstawiają to w formie prezentacji multimedialnej. Każda z grup
od 5 do 10 slajdów. Czas na przygotowanie 3 tygodnie. Po
pierwszym tygodniu każda z grup przedstawia co dokonała i podlega
to ocenie nauczyciela. Po drugim tygodniu kolejny pokaz dokonań
uczniów. A w trzecim finalny pokaz i ocena całościowa projektu.
Ocenie podlegać będzie wiedza i wkład włożony w projekt
poszczególnych osób.
Każda z grup musi
przedstawić część wstępną, w której zaprezentuje sytuację
ogólną każdej sfery. Potem raport o stanie Rzeczypospolitej po wojnach
z Rosją, Szwecją i Turcją w XVII w. Ostatnim elementem jest wykazanie zmian i następstw po zakończeniu działań wojennych w
XVII wieku w Rzeczypospolitej oraz własna ocena tych zjawisk. W podsumowaniu trzeba przedstawić także konsekwencje
wynikłe dla dalszych losów Rzeczypospolitej.
Należy się
wystrzegać opisów poszczególnych wojen czy działań wojennych.
Cześć wstępna ma być krótka i zawierać informacje na dany
temat. Wystrzegać się monotonii.
Gratuluję dobrnięcia do tego miejsca. Fajna sprawa patrzeć na kolejne pomysły i znajdować inspiracje do swoich zmagań z siecią i uczeniem.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Dzięki :)
OdpowiedzUsuń