niedziela, 12 stycznia 2014

Projekt o wojnach w XVII wiecznej Rzeczypospolitej - wersja robocza

źródło:http://www.national-geographic.pl/artykuly/pokaz/husaria-czyli-najlepsza-jazda-swiata/

 
Temat zadania: Oceń z perspektywy współczesnego człowieka społeczne, gospodarcze i polityczne następstwa wojen z Rzeczpospolitą w XVII wieku.


Uczniowie są podzieleni na trzy zespoły po 4 osoby.
Grup I – zajmują się następstwami społecznymi
grupa II – zajmuje się następstwami gospodarczymi
grupa III – zajmuje się następstwami politycznymi

Uczniowie przedstawiają to w formie prezentacji multimedialnej. Każda z grup od 5 do 10 slajdów. Czas na przygotowanie 3 tygodnie. Po pierwszym tygodniu każda z grup przedstawia co dokonała i podlega to ocenie nauczyciela. Po drugim tygodniu kolejny pokaz dokonań uczniów. A w trzecim finalny pokaz i ocena całościowa projektu. Ocenie podlegać będzie wiedza i wkład włożony w projekt poszczególnych osób.

Każda z grup musi przedstawić część wstępną, w której zaprezentuje sytuację ogólną każdej sfery. Potem raport o stanie Rzeczypospolitej po wojnach  z Rosją, Szwecją i Turcją w XVII w.  Ostatnim elementem jest wykazanie zmian i następstw po zakończeniu działań wojennych w XVII wieku w Rzeczypospolitej oraz własna ocena tych zjawisk. W podsumowaniu trzeba przedstawić także konsekwencje wynikłe dla dalszych losów Rzeczypospolitej.


Należy się wystrzegać opisów poszczególnych wojen czy działań wojennych. Cześć wstępna ma być krótka i zawierać informacje na dany temat. Wystrzegać się monotonii.

2 komentarze:

  1. Gratuluję dobrnięcia do tego miejsca. Fajna sprawa patrzeć na kolejne pomysły i znajdować inspiracje do swoich zmagań z siecią i uczeniem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń